Vansky

20. října 2013 v 17:48 | 1.2.3.deníček |  O NÁS

O značce Vans
Značka Vans patří mezi velmi oblíbené výrobce skateboardové obuvi a módního oblečení. Na trhu funguje od roku 1965. Její tradiční "old school" modely se do až do dnešních dnů obešly bez výrazných zásahů do designu a stále slaví úspěchy.
Značka Vans však také sleduje aktuální trendy. Především v dámském sortimentu často představuje inovované produkty, které určují směr v globální módě.
Vans sponzoruje a podporuje široký profi team skateboardistů se známými jezdci, kteří se podílí na vývoji designu i použitých technologiích. To se odráží v modelech kvalitní obuvi s precizním zpracováním a typickým designem.
Samozřejmě, že boty Vans nejsou určené jen pro skateboardisty. Díky univerzálnímu designu je běžně může nosit úplně každý, komu padnou do oka. Do školy, do práce, na procházku do města, víkend na chalupě nebo na rande.
I v nabídce oblečení nezůstává značka Vans pozadu za svými konkurenty. Modely oblečení značky Vans jsou oblíbené zejména u mladé generace. Za to je zodpovědný jednoduchý design, výrazné originální logo nebo charakteristická všudypřítomná šachovnice. Jakýkoliv produkt značky Vans , od triček, přes mikiny, až k peněženkám a dalším doplňkům často poznáte mezi ostatními na první pohled. Tradice a léta zkušeností se zde projevují v plném rozsahu.
Pod praporem značky Vans se pořádají závody ve snowboardingu, wakeboardingu, surfingu, bmx nebo freestyle motocrossu. Za profesionální skateboardový tým značky Vans jezdí hvězdy jako je John Cardiel, Tony Trujillo, či Geoff Rowley - každý z nich s vlastním promodelem "Vansek".


Historie značky Vans
Značka Vans má své kořeny v Americe. Paul van Doren, Američan s holandskými předky, založil Vans (tehdy pod názvem Van Doren Rubber Company) 15. března roku 1965 v jižní Californii ve městě Anaheim.
Paul van Doren, měl jasnou vizi. Po zkušenostech, které nasbíral ve svém předchozím zaměstnání v továrně na výrobu tenisek Randy's, kde působil jako zástupce ředitele, věděl, jak vzít podnikání do svých rukou. Ve společnosti Randy's dokázal zachránit jednu ze ztrátových továren a znásobit její zisky natolik, že překonala mateřskou továrnu v Bostonu.
Systém výroby, prodeje a distribuce obuvi Vans podle Paula van Dorena spočíval v jednom základním předpokladu. Paul van Doren, vedle továrny na výrobu svého zboží, nechal zřídit i síť prodejen. Vyrábět boty a rázem je distribuovat široké veřejnosti byl v té době unikát. 16. března 1965, kdy byla otevřena první Vans prodejna, se hned zrána prodalo 12 modelů bot.
První produkty společnosti Vans byly jednoduché modely nazouvacích plátěnek, tzv. "slip-ons" a klasické tenisky na šněrování. Ve skladech měl Paul van Doren obuv systematicky roztříděnou. Pánské boty v modrých, dámské v zelených a dětské v červených bednách. Nejen důmyslný systém, ale i neobyčejná ochota k zákazníkům, byly tahounem pro tehdejší úspěchy značky. Pokud měl zákazník nějaké připomínky, či požadavky na úpravu v designu obuvi, Paul van Doren byl schopen do druhého dne vyrobit model přesně podle jeho požadavků.
Původně byla obuv Vans zaměřena na široké využití, prostě klasické tenisky pro běžné nošení. Když však v 70. letech nastal boom skateboardingu, boty Vans neunikly pozornosti známých sportovců, jakými byli například Tony Alva nebo Stacey Peralta. Ty ocenili boty s pevnější kůží na patách a prstech, které na přelomu let 1976-7 uvedla značka Vans na trh. Model Vans "Old School" se rázem stal hotovou senzací mezi vyznavači skateboardingu. Dalším populárním modelem se posléze staly Vans "Skate Hi", které chránily kotník a mírnily bolestivé údery.
Ke konci 70. let začala značka Vans propagovat heslo "Off the Wall", který byl původně pozdravem v komunitě skateboardových jezdců.
V té době už měla značka Vans na kontě plno designových návrhů. Zároveň umožňovala dětem, aby sami navrhovali, jak by bota jejich snů měla vypadat. Každý měsíc byl pak vylosován jeden návrh. Jeho autor vyhrál den v Disneylandu. Návrhy se samozřejmě také realizovaly. Součástí strategie značky byla produkce co možná nejvíce barevných variací obuvi.
V roce 1988 prodal Paul Van Doren značku Vans společnosti McConval-Deluit, která ji za tři roky přeměnila na akciovou společnost. Toto rozhodnutí vzniklo na základě několikaleté stagnace značky, kdy se zadlužila a dostala do konkurzu.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama